איתור ותיקון נזילות בבריכות שחייה

בריכה ביתית היא תענוג צרוף ותוכל לשמש אתכם לאורך שנים עד שצצה בעיה בדמות סדק או חור. כאן תוכלו למצוא את המדריך המלא לאיתור ותיקון חורים או סדקים בבריכת השחייה שלכם ותגלו שלפעמים זה יותר קל ממה שנדמה לכם.

בריכות אינטקס:

במידה והבריכה מלאה איתור החור בבריכה יהיה די פשוט. לרוב, די בסיבוב סביב הבריכה ומגע בדפנות על מנת להבין היכן החור.

אך אם הבריכה ריקה ישנה טכניקה פשוטה מאוד על מנת למצוא אותו.

צבע מאכל–  מערבבים צבע מאכל עם מעט מים בצלוחית ובעזרת ספוגית מורחים מהצד החיצוני של הבריכה לאורך כל האזור החשוד, כשסיימתם יש להניח את הצבע בצד ולהביט בצד הפנימי של הבריכה באילו נקודות עבר הצבע לצד הפנימי וכך איתרם את החור.

כשמדובר בבריכת אינטקס לרוב העסקה תכלול בתוכה גם ערכה לתיקון חורים. במידה והבחנתם בחור ביריעת הבריכה כאשר היא מלאה, דעו כי אין צורך לרוקן את הבריכה. ראשית, עליכם לנקות היטב את האזור שבו דרוש התיקון, לאחר הניקוי לחתוך חתיכה מהמדבקה בהתאם לגודל הרצוי ולפזר עליה את חומר הסתימות שקיבלתם עם הערכה. מומלץ לחתוך חתיכה נוספת ולהדביקה כגיבוי בצדו השני של החור. במידה ורוקנתם את הבריכה מומלץ להמתין כ- 12 שעות טרם מילוי המים מחדש.

במידה ואיתרתם חור בשפת או רצפת הבריכה התיקון נעשה באופן דומה מאוד, ראשית סמנו את החור ורוקנו את כל האוויר משפת הבריכה כך שתוכלו להבחין בחור גם כשהיא ריקה מאוויר. חתכו חתיכה נוספת מהמדבקה ופזרו עליה את חומר הסתימות. גם כאן רצוי לנפח את שפת הבריכה רק לאחר כ-12 שעות.

במידה והחור הוא בתחתית הבריכה הניחו מעל המדבקה חפץ כבד שיבטיח כי החור נאטם באופן מיטבי.

טיפ למניעת חורים: 

ראשית כל למקם את הבריכה על שטח נקי ומפולס ובמרחק סביר מחפצים או קצוות חדים ובנוסף להניח יריעת הפרדה שתהווה חיץ בין הבריכה לקרקע.  שנית כמובן להימנע מכניסה לבריכה עם חפצים או משחקים חדים.

בעת קיפול הבריכה יש להיעזר בסבלנות רבה ולקפלה בזהירות.

בריכות בטון:

בריכות בטון בדרך כלל עמידות מאוד לאורך שנים ארוכות אך לעיתים עלולים להיווצר בהן סדקים. סדק הוא למעשה התרעה מקדימה לדליפה ובדרך כלל יופיע היכן שקיימת הצטברות מים.

סדקים בבריכה עשויים לנבוע לא רק מהצטברות מים אלא גם מתנועות הקרקע או יסודות הבריכה ולכן איכות מבנה הבטון, כלומר הבריכה שלכם חיונית כדי למנוע סדקים. בריכת בטון כמו כל חומר נשחקת לאורך השנים במיוחד אם לא הייתה באיכות טובה מלכתחילה.

ישנן מספר טכניקות לאיתור סדק בריכת בטון באדמה.

הבריכה והדלי- שיטה זו לא מדוייקת במיוחד אבל יכולה בהחלט יכולה להעיד על נזילה, לוקחים דלי וממלאים בו מים מהבריכה, על צידו הפנימי של הדלי יש לסמן בעזרת טוש את גובה המים שדגמתם מן הבריכה ולעשות זאת גם על דופן הבריכה. יש להניח את הדלי על יד הבריכה על מנת לוודא כי שניהם חשופים לשמש באופן זהה. כעבור 24 שעות יש לשוב ולבדוק את גובה המים בדלי ובבריכה- במידה ובשניהם ירד מפלס המים באופן זהה כנראה שמדובר בהתאדות של מים ולא בנזילה. במידה ובבריכה ירד מפלס המים בס”מ או שניים מעבר למפלס שירד גובה המים בדלי כנראה שישנה נזילה בבריכה וזה הזמן להרים טלפון לאנשי המקצוע.

הזרקת לחץ– זו למעשה הטכניקה היעילה ביותר באיתור נזילה, מחברים לקווי הבריכה צינור אשר מזריק מים בלחץ גבוהה ועליו שעון שמאפשר לראות האם בקו הספיצפי הזה ישנה “בריחת לחץ” וכך יודעים היכן הבעיה.

על מנת לתקן בריכת ביטון משתמשים בחומרים פוליאוריטן או אפוקסי. פוליאריטן הוא חומר אשר תופח במגע עם מים ויוצר קרום אטום ולכן הוא מצוין לאיטום ועצירת פרצי מים. אפוקסי הוא חומר אטום לחלוטין למים ובעל עמידות גבוהה מאוד לשחיקה. בהתאם לסוג הסדק ושיקולים מקצועיים נוספים מזריקים את החומר המתאים לתוך הסדק וכך מתקנים את הבריכה לפעמים אפילו מבלי לרוקן אותה.

טיפ למניעת סדקים:

מומלץ לחקור את החומרים ששימשו במהלך התקנת הבריכה וללמוד את מאפייני הקרקע בה היא נמצאת.

בריכת פיברגלס:

פיברגלס הוא חומר איכותי מאוד וכמו רוב החומרים, גם הוא עלול להיהרס בשימוש לא נכון או לאחר שנים ארוכות של שימוש.

על מנת לתקן בריכת פיברגלס יש להבחין בין שני מקרים, האם מדובר בסדק קטן או שפשוף, או שמדובר בסדק גדול יותר. במידה ומדובר בסדק קטן ושפשופים קלים ניתן לרסס את האזור שניזוק בסיבי פיברגלס ולפתור את הבעיה בקלות יחסית.

במידה ומדובר בסדק גדול ועמוק יותר יש לטפל ביסודיות – לצורך הדבקת סיבי הפיברגלס משתמשים בפוליאסטר או דבק פיברגלס- שניהם חומרים גמישים מאוד וניתן לתקן בעזרתם חלקים גדולים ואת שניהם ניתן לרכוש כמעט בכל חנות לחומרי בניין. ולמרות שהחומרים לתיקון ניתנים להשגה בפשטות והתיקון לא נשמע מאוד מסובך, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע על מנת להשיג תוצאה איכותית ולמנוע תקלות חוזרות ונשנות.

בריכה מתועשת:

בריכה מתועשת כזכור עשויה מבטון, קונסטרוקציה מפאנלי פלדה ולבסוף יריעות וניל. הקמתה של בריכה מתועשת היא פשוטה ותערך זמן קצר יחסית ובהתאמה במידה וישנה נזילה תיקון בריכה מסוג זה על פי רוב יצריך תיקון נקודתי בלבד – החלפת פאנלים בודדים.

במידה וישנו קרע ביריעה יש לרוקן את המים עד גובה הקרע אך לא לרוקן את הבריכה לגמרי. ולתת למערכת הסינון להמשיך לעבוד. יש ליצור קשר עם אחד מנציגי החברה ונשמח לבצע את החלפת היריעה תוך זמן קצר.