בניית בריכת שחיה בייתית

08-6329090

בריכת שחייה היא מתקן נהדר לשדרוג מדהים של חצר הבית. לא רק שהיא מעוררת את הצד הספורטיבי של בני המשפחה (ומבטיחה בקרים של שחייה וערבים של משחקים עם הילדים), היא גם מקום נהדר לחגוג המון רגעים מרגשים בהרכבים שונים, כגון- כינוס משפחתי כיפי, משמח ומצחיק, ערב רומנטי יפהפה, קסום ומקרב עם בקבוק יין נבחר, מסיבות בריכה צבעוניות ובלתי נשכחות, ערבי מנגל ושחייה לילית וגם רגעים שקטים ורגועים לבד, עם משקה אהוב לנשמה לצד המים הנעימים והצלולים. 

כדי להגשים את החלום ולהקים בריכת שחייה ביתית בחצר הבית, נדרשים תהליכים רבים של תכנון והשגת אישורים, שאותם ניתן להשלים בליווי מלא ואפקטיבי של חברה מקצועית להקמת בריכות. במאמר זה נפרט את תהליכי הבנייה של כלל בריכות השחייה הקיימות בשוק, כולל האישורים הנדרשים והעלויות הכרוכות בתוכנית, כך שתוכלו לבחון את ההבדלים ולבחור את בריכת השחייה המתאימה ביותר עבורכם:

מה כולל תכנון המתקן? 

הקמת בריכת שחייה ביתית היא הליך בנייה של ממש, לכן היא דורשת ייעוץ של מהנדס, כמו גם יועץ בטיחות ואדריכל שתפקידו הוא לתכנן את עיצוב כל שטח הבריכה וכן לעצב את הגינה והנוף הסובב אותה, המהנדס חיוני לחישוב העומסים וחוזק הבריכה (כדי להבטיח מבנה עמיד וחזק ללא תקלות בינוי) ויועץ הבטיחות אחראי על כך שהתוכנית לכל פרטיה תעמוד בתקנים של שחייה בטוחה (התקנת חשמל במתח נמוך סביב הבריכה, גידור האזור ועוד). 

בחברות ההקמה תוכלו להיוועץ ולזכות בליווי של כל קשת בעלי המקצוע והשירותים הקשורים לבניית הבריכה, ולהציף בפניהם את הרצונות שלכם בתכנון הגינה ואת כל התכונות שתרצו שיהיו לבריכת החלומות שלכם, כמו- איך תרצו שתראה ומה תרצו שתכלול, כך שתהיה מושלמת, בדיוק כפי שחלמתם. 

מהם האישורים הנדרשים?

בניגוד לבריכות “עילית” המוצבות מעל פני הקרקע, בריכות בנויות, שבהן נעשה תהליך בנייה של ממש הכולל: חפירה, הקמה, בניית תשתיות ולעיתים גם יציקה, נחשבות כמבנה קבע, ולכן גם מצריכות הנפקת אישורי בנייה.

כדי להתחיל בבניית הבריכה והכנת השטח, תדרשו לשלוח את תוכנית הבנייה כולה, כולל את ממצאיהם המסודרים של האדריכל ויועץ הבטיחות לרשות המקומית הרלוונטית, שם נבחנת הבקשה על פי פרמטרים שונים, כמו: עומק, ייעוד המתקן, מרחקו משולי המגרש, גידור האזור, אמצעי החיטוי והסינון של המים ורבים נוספים. 

עוד לפני שלבי התכנון המוקדמים ביותר, חשוב לבדוק את הדרישות של הרשות המקומית שבה אתם מקימים את המבנה, מכיוון שהפרמטרים הנבדקים על ידם ( נתוני המבנה, גודלו, החומרים שממנו הוא עשוי) משתנים בארץ בין רשות לרשות. אישור התוכנית עלול להימשך מספר חודשים, לכן כדי לא להיגרר זמן רב מידי עם הליך הבנייה וכל הסובב אותו, מומלץ להגיש את כלל המסמכים הדרושים כבר בסוף שלב התכנון. 

מהן סוגי הבריכות הקיימים?

קיימם שלושה סוגי בריכות שחייה: בריכת פיברגלס, בריכה מתועשת ובריכת בטון. לכל אחת מהן יתרונות ייחודיים משלה ואיכות מוקפדת. שלושת הסוגים דורשים תהליכים כלליים דומים (אישורים, חפירה בקרקע, התקנת תשתיות), אך בכל אחת מהן נדרשים גם שלבי הקמה מתאימים לסוג המוצר, שאותם נפרט בהמשך: 

הקמת בריכת פיברגלס

מתקן עשוי מפיברגלס נחשב לבטיחותי ופופולרי. הוא מורכב בבסיסו משכבות של חומר הפיברגלס העשוי סיבי זכוכית דקיקים, וידוע כחומר עמיד אשר לא נפגע מנזקי המים. בניית בריכות שחייה מסוג זה פשוטה בהרבה ביחס לסוגים האחרים: הבריכה נבנית לפני במפעל מותאם תוך בקרה מקצועית ומגיעה לבית הלקוח ביחידה אחת שלמה, קלת משקל, בעלת דופן עבה (10–15 ס”מ) אשר עליה מותקן ציפוי דוגמת אקריל, קונטרקס וג’לקוט. מלבד עמידותו ארוכת הטווח, הוא מחזיק בכמה יתרונות נוספים: ניתן להתקין אותו בכל מקום ומשטח בהליך זריז בהרבה מבריכות מסוג אחר (אפילו תוך כמה ימים), ליהנות מתחזוקה קלה ומהירה (תיקון עתידי אם יידרש, עשוי לקחת מספר שעות בלבד) וניתן להתאים עבור הלקוח עיצוב נבחר מתוך מגוון דוגמאות קיימות.

מהם שלבי הקמת המתקן?

  1. אישורים- קבלת אישור מהרשות המקומית לבניית בריכת פיברגלס.
  2. חפירה- חפירת הבור עבור המתקן בשטח מתבצעת לפי התוכנית המאושרת בהיתר הבנייה. 
  3. פילוס הקרקע- פינוי פסולת, אבנים ואדמה מיותרת, יישור השטח והנחת המצעים.
  4. הקמת תשתיות- בניית תשתיות ביוב וחשמל בבריכה ובכל האזור הסובב אותה.
  5. התקנת מתקן הפיברגלס- הבריכה מגיעה כאמור ביחידה אחת, ונדרש רק להניח אותה במקום המיועד ולקבע היטב.
  6. מילוי הרווחים- את החלל שנותר ריק מסביב לגוף הפיברגלס ממלאים במצע מסוג “שומשום” (מצע נקי מאבנים קטנטנות).
  7. כיסוי- חיפוי כלל שטח המבנה כדי להבטיח אטימות ומגע רך ברצפה.
  8. מילוי- את המבנה ממלאים במים וחומרי טיהור (מלח או כלור- לפי בחירת הלקוח), תוך בדיקת תקינותו ותקינות התשתיות.
  9. פרטים אחרונים- השלמת השלבים האחרונים לשיפור המראה והנוחיות של המקום: פיתוח ואבזור סביבת המבנה והוספת אביזרי בטיחות כמו כיסוי, גדר וסולם.
  10. אישור נוסף- לאחר הבנייה נדרש אישור אחרון מהרשות המקומית, שמוודא כי הבריכה אכן נבנתה על פי התוכניות המאושרות. 

מחיר- פיברגלס הוא הזול מבין סוגי הבריכות השונות, מה שהופך אותו לאלטרנטיבה מתאימה גם לבעלי תקציב נמוך יחסית. מחירו, לא כולל מע”מ, מתחיל מ-60,000 ₪ ומגיע עד 100,000 ₪. 

הקמת בריכה מתועשת

בריכות מתועשות משלבות שני חומרים עוצמתיים במיוחד- בטון ויריעות PVC עמידות ואהובות ביותר על הקהל הישראלי הודות ליתרונותיהן הבולטים והנוחים. הקמתן מהירה יחסית (אורכת מספר ימים עד מספר שבועות), עמידותן ארוכת טווח (כך שהן נשארות יציבות וחזקות שנים רבות), ובנוסף ניתנת התאמה אישית של כל חלקיהן (לרבות מידות, חומרי גלם והצורה הנבחרת של החלקים).

ניתן להקים אותן כשהן טמונות למחצה, באופן חלקי באדמה, ובכך גם לחסוך בעלויות החפירה ולהפוך אותן לבטיחותיות יותר (בעיקר עבור ילדים צעירים), או לבנות אותן שקועות לחלוטין באדמה, באופן אסתטי ונעים לעין, שמשתלב בצורה נקייה יותר עם שאר הסביבה. 

תחזוקת המתקן קלה ביותר, הודות לרצועות ה-  PVCהעמידות (יריעות איטום משוריינות ברצועות פוליאסטר) שאותן ניתן להסיר ולהחליף בקלות במקרה של שחיקה בהתאם, תיקון המתקן יכול לקחת בין מספר שעות למספר ימים בלבד.

מהם שלבי הקמת המתקן?

  1. אישורים-  קבלת היתר בנייה לבריכה מתועשת מהרשות המקומית.
  2. חפירה- חפירת הבור עבור המבנה, על פי המדדים שאושרו בהיתרי הבנייה.
  3. פילוס הקרקע- פינוי פסולת (אבנים, אדמה מיותרת) ויישור השטח.
  4. התקנת המשטח הבסיסי- בהתאם למידות ולעיצוב, נבנית קונסטרוקציה עשוית פלדה מגולוונת שאותה מתקינים מעל הקרקע.
  5. הכנת המשטח לקראת יציקת הבטון- חיזוק הקרקע על ידי מוטות ברזל יציבים ופרישת ניילון לאיטום.
  6. יציקה- יציקת שכבת בטון לרצפת המבנה עשוית בטון מדולל.
  7. חיזוק- התקנת תמיכה לשטח המבנה וחיזוק נקודות אסטרטגיות.
  8. הקמת תשתיות- התקנת צנרת, אביזרי גמר, תשתיות ביוב וחשמל.
  9. בניית חדר מכונות- לבריכה נבנה חדר מכונות שלם משלה, הכולל: משאבות, פילטרים, מערכות טיהור וכן מערכות נוספות בהתאם למבנה המתקן ודרישת הלקוח, דוגמת מערכת ג’קוזי ומפלי מים. מותקן גם לוח חשמלי לשליטה במערכות השונות: חימום, תאורה, וסתים לג’קוזי ועוד).
  10. ציפוי- השטח מצופה ברצועות PVC , המיוצרות באיטליה לפי הזמנה אישית.
  11. מילוי- המתקן ממולא במים תוך בדיקת תקינות כלל המבנה, עמידותו בעומס מים ותקינות המערכות השונות.
  12. פרטים אחרונים- פיתוח סביבת המתקן ואבזורו, קישוטו בפריטים נוספים המוסיפים ליופיו והתאמתו למראה החצר הסובבת אותו. 
  13. אישור נוסף- נדרש אישור אחרון, בקשה לטופס 4 מהרשות המקומית, אשר מוודא שהבנייה נעשתה כמתוכנן על פי התוכנית המאושרת.

מחיר- עלות בריכה מתועשת, לא כולל מע”מ, מתחילה מ-56,000 ₪ ומגיעה גם עד 100,000 ₪. 

הקמת בריכת בטון

בריכות שחייה ביתיות עשויות בטון הן המתקנים האיכותיים והעמידים ביותר הקיימים בשוק, ומחזיקות לאורך שנים רבות ללא שחיקה או פגיעה. אחד היתרונות הגדולים שגורמים לרבים לבחור בבנייה מבטון הוא היד החופשית ששיטה זו מאפשרת: תכנון בריכות שחייה מבטון משלב עיצוב חופשי של הלקוח, שיכול להשפיע בטעמו האישי גם על הפרט הכי קטן. ניתן לעצב אותן בכל צורה וגודל העולה על הדעת, תוך התאמה אישית של כל חלק וחלק הקשור בהן, ולבחור חיפוי ייחודי מתוך שלל חומרים. הודות להתאמתן המדויקת באדמה ולגימור היוקרתי שניתן לעצב להן, הבריכות משתלבות באופן מושלם והרמוני עם הגינה והטבע שמסביבן. הבנייה ארוכה יחסית, ועורכת מספר שבועות עד מספר חודשים, בהתאם לגודל הבריכה, עיצובה והפריטים הייחודיים שדרש הלקוח.

כחלק משטח המתקן או בנפרד ממנו, ניתן להתקין ג’קוזי מפנק עשוי בטון המשלים את אזור הרחצה, מבנה שאותו נדרש גם כן להזכיר בתוכנית הבנייה כדי להשיג את האישורים הנדרשים אליו.

מהם שלבי הקמת המתקן?

  1. אישורים- קבלת אישור בנייה להקמת בריכת בטון מהרשות המקומית.
  2. חפירה- חפירת בור מסודר למבנה באדמה, בהתאם להיתרים שאושרו בתוכנית הבנייה.
  3. פילוס- פינוי השטח מפסולת, מאבנים ואדמה מיותרת ויישור הקרקע לתחילת הבנייה.
  4. החדרת כלונסאות- קידוח והתקנת כלונסאות (עמודים השקועים עמוק בקרקע ומחוברים ליסודות- וחיוניים לתמיכה במבנה) בהתאם לתוכנית ההנדסית שתוכננה מראש ולהוראותיו של יועץ הבטיחות שמלווה את הפרויקט.
  5. הקמת תשתיות- התקנת תשתיות ביוב וחשמל.
  6. בניית השלד- הקמת שלד המבנה העשוי קונסטרוקציית עץ וברזל, וחיבורו לכלונסאות.
  7. יציקה ראשונה- בנייה מבטון דורשת יציקה בשני שלבים: תחילה יוצקים שכבת בטון מדולל, עליו מותקנות ומסודרות התשתיות, ובשלב מאוחר יותר שכבות בטון קונסטרוקטיביות נוספות. 
  8. התקנות נוספות- מותקנת צנרת המתקן, קו למפזר המים ובתי פנסים עבור התאורה שבתוכו ומסביב לו. בנוסף, בשלב זה מותקנות מערכות נוספות לבקשת הלקוח, כמו צנרת למפל מים, מתקני חימום מים (בבריכות מחוממות) ותשתית לכיסוי הבטיחות.
  9. יציקה שנייה- שכבות הבטון הקונסטרוקטיבי עשויות בטון מסוג B400 בשילוב סיבי ברזל, הרכב שהוכח כחזק ועמיד במיוחד.
  10. בדיקת הצפה– בחינת יציבות הקונסטרוקציה, עמידות הבטון בעומס המים וחיפוש נזילות אפשריות.
  11. גימור- בסיום הבנייה, אוטמים את המבנה בטיח ומצפים בפסיפס או קרמיקה למראה יוקרתי.
  12. פרטים אחרונים- אבזור המתקן וסביבתו בתוספות דוגמת מתקני בטיחות נדרשים, פרטי נוי, אביזרי גן ורהיטים מתאימים נוספים שישדרגו את מראהו- כלל הפריטים שישלימו את עיצוב המקום ויטמיעו אותו בסביבת הגינה כשהוא משתלב בטבעיות בחלל הגן.
  13. אישור נוסף- בסיום הבנייה, יש להפיק טופס 4 עבור הרשות המקומית, אשר יבטיח שהבנייה כולה נעשתה כמתוכנן ועל פי האישורים.

מחיר- הבריכות היוקרתיות והאיכותיות הן גם היקרות ביותר בשוק: מחירן מתחיל מ-130,000 ₪, לא כולל מע”מ. 

לכל שאלה, התייעצות או קבלת הצעת מחיר נשמח לתת לכם שירות- צוות לוקספול

לקבלת הצעת מחיר ללא עלות- מלאו את הטופס

2024 © לוקספול שירותי בריכות | בנייה ותחזוקת בריכות שחייה | בריכות פיברגלס, מתועשות ובטון