קופינג לבריכות שחיה

08-6329090

קופינג הן למעשה אבני הריצוף המשמשות כאבני סף. אבני קופינג מונחות בקצוות הריצוף והחיפוי ולכן חשופות יותר לשחיקה, ואם הן מונחות סביב בריכת שחייה הן חשופות גם לרטיבות מתמדת, נזקי מזג אוויר וכימיקלים המשמשים לתחזוקת הבריכה, לכן עליהן להיות עמידות ואיכותיות מאוד בעקבות כך ישנו שוני בתהליך העיבוד של אבני קופינג לבין אבן ריצוף אחרות.

את אבני הקופינג יש להניח באופן ייחודי על מנת למנוע הצטברות מים במקום אחד וניקוז המים.

הנחתן של אבנים אלו דורש תכנון מיוחד ועבודה קפדנית, שכן עליהן להיות מונחות בשיפוע קל לכיוון פנים הבריכה לצורך ניקוז המים חזרה אל הבריכה.

מבחינת עיצוב, אדריכלים ומעצבים נוהגים להשתמש בקופינג לצורך השלמת המראה האסתטי של המבנה או המשטח. קופינג איכותי אשר הונח במקצועיות הוא כזה שלא ניתן להבחין בשימושו הפרקטי כמנקז, אך ניתן ליהנות מהמראה המרשים שהוא יוצר.

כיום ישנו מגוון רחב מאוד של אבני קופינג לבריכה אשר ישדרגו את מראה הבריכה, בהתאם לתכניות האדריכליות. מומלץ מאוד לבחור קופינג מאבן העוברת עיבוד במפעל למניעת החלקה ונגד שחיקה מהירה ובלאי מואץ.

בריכה עם תעלת גלישה

בריכה בעלת תעלת גלישה זוהי בריכה בה המים גולשים אל תוך תעלה היקפית סביב לבריכה ומתנקזים למיכל איזון אשר מאזן את גובה הבריכה. מטרת הגלישה היא לפנות את הלכלוך הצף על המים ולאפשר מראה אחיד, יוקרתי ומאוזן של מפלס מים בגובה הריצוף.

קיימים גם סוגי קופינג לבריכה בעלת תעלת גלישה, אבנים אלו הן בעלות חריצים על מנת לאפשר למים לעבור דרכם. ניתן למצוא גם אבנים מחורצות וקעורות אשר תורמות לניקוז המים כלפי מיכל האיזון ולא כלפי הבריכה.

התכונות החשובות שיש לשים אליהן לב בעת בחירת קופינג הן:

  • עמידות גבוה למים, נזקי מזג אוויר וכימקלים.
  • חספוס ומניעת החלקה.
  • התאמה מבחינת אסתטית לשאר משטח ריצוף החוץ.

לסיכום השימוש באבני קופינג משפר ומשביח את נראות הבריכה אבל הוא בעיקר חשוב מאוד מבחינה פרקטית למניעת החלקה ולניקוז המים חזרה לבריכה או למיכל האיזון.