בניית בריכה חלומית לבית

בריכות שחייה מאז ומתמיד נחשבו לסמל של אסתטיקה ויוקרה. הן הדבר הראשון שאנו רצים לראות כשאנו יוצאים לנופש בטן גב, והן תמיד מרשימות אותנו ביופיין כשהן מוארות בשעות הערב. עממה, בעוד שבעבר הרעיון של בניית בריכה חלומית לבית נראה כמו משהו שאינו בר השגה, בימינו בהחלט ניתן לבנות בריכת שחייה פרטית ואיכותית בעלות נוחה ומשתלמת. בין אם הנכם מעוניינים בבריכת בטון המעוצבת בהתאמה אישית לחלל החצר, ובין אם אתם דווקא מעדיפים בריכות יותר קלות לבנייה שייתנו לכם ולמשפחה מענה קריר ומהנה בימים החמים של הקיץ, כל מה שעליכם לעשות זה להוציא היתר בנייה, לבחור את סוג הבריכה, ולהתחיל בתהליך הבנייה. נשמע מורכב? בשביל זה אנחנו כאן.

כיצד תבנו את בריכת החלומות שלכם?

ובכן, לכל אחד יש את הרצונות שלו אך גם את המגבלות שלו, ולכן כדי להפוך את החלום למציאות צריך להבין איזו בריכה יכולה להתאים לצרכים שלכם, למידות החצר שלכם, וכמובן לתקציב שלכם. ראשית, חשוב להבין שבניית בריכה פרטית כרוכה בהוצאת היתר בנייה וזה נכון גם לבריכת בטון, גם לבריכת פייברגלאס, וגם לבריכה מתועשת. יחד עם זאת, למרות שמדובר בבירוקרטיה (שאף אחד לא אוהב!), בעזרת ליווי ותכנון מקצועי של קבלני בריכות ניתן לבצע את השלב הזה באופן יעיל ומהיר. כדי לקבל היתר הבנייה צריך להיעזר במהנדס, אדריכל ויועץ בטיחות ולהגיש תוכנית בנייה מקצועית ובטיחותית העומדת בדרישות ובתקני הבטיחות של הרשות המקומית. חשוב לציין שככל שהתוכנית תהייה יותר מדויקת ופחות תידרש לשינויים, ככה תקבלו היתר בנייה מהר יותר.

בחירת סוג הבריכה והתחלת תהליך הבנייה

תהליך הבנייה תלוי בסוג הבריכה, ובחירת סוג הבריכה מאוד תלויה בכמה וכמה אלמנטים, שחלקם תלויים ברצונות שלכם, וחלקם בתנאי שטח הבנייה המדובר. לדוגמא, אם הנכם מעוניינים בבריכה בעיצוב אישי ובעמידות גבוהה במיוחד, אז בריכת בטון היא הבריכה שאתם מחפשים, אך צריך להבין ששטח החצר שלכם חייב להתאים לבנייה מסוג זה (ולא תמיד כך המקרה!) ושמדובר בבנייה מורכבת בעלת עלויות גבוהות. לעומת זאת, אם הנכם מחפשים בריכות קצת יותר קלות ובתקציב קצת יותר נוח, אז דווקא הבריכות המתועשות ובריכות הפייברגלאס ייתנו לכם את המענה המושלם.

תחזוקה ואמצעי בטיחות של בריכה ביתית

לאחר בניית הבריכה חשוב מאוד להקפיד על תחזוקה שוטפת ועל אמצעי בטיחות. למרות שקל לדמיין את עצמכם נהנים מהבריכה הפרטית בעונת הקיץ, חשוב להבין שהבריכה שלכם דורשת תחזוקה שוטפת (וגם בשאר עונות השנה). התחזוקה כוללת חיטוי וטיהור המים בעזרת חומרים ייעודיים, בדיקה של מערכות הבריכה, כיסוי הבריכה בשאר העונות, וגידור הבריכה כדי למנוע טביעות ופציעות. כך או כך, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע שיסייעו לכם בבחירת סוג הבריכה המתאימה עבורכם ועבור ביתכם, ושיסבירו לכם על תחזוקה נכונה של הבריכה.

ראו עוד: חנות לבריכות שחייה