בריכות מתנפחות | מה כדאי לדעת

רכשתם בריכה מתנפחת או בריכה על עמודים לכבוד העונה החמה וברצונכם להנות ממנה כמה שיותר ולאורך זמן (הרי אף אחד לא רוצה הוצאה כספית גדולה שתחזור על עצמה כל קיץ). לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת:

קראו היטב את הוראות היצרן

נכון, יש רגעים שנדמה שיצרני הבריכות הקלות כתבו מגילות על מנת להלאות אותנו ולכסת”ח על עצמם ונכון שיש לנו רצון עז כבר לפתוח ולהנות מהבריכה, אך עוד כמה דקות של קריאה יסבירו לכם בדיוק איך להשתמש בבריכה באופן מיטבי שגם יוביל לכך שתוכלו להנות ממנה בבטיחות ולאורך כמה שיותר זמן.

הקימו את הבריכה על משטח מפולס

כלומר על משטח ישר לחלוטין. במידה וצד אחד של הבריכה יהיה גבוה וצד אחר נמוך יותר הדבר יבוא לידי ביטוי בגובה המים כמובן, ביציבות הבריכה, בעמידות הבריכה ואף עלול לגרום נזק למערכות הסינון אשר יתחברו אליה.

הקימו את הבריכה על משטח חלק

בריכות מתנפחות או בריכות על עמודים אמנם עשויות חומרים שונים אך בסופו של יום שני הסוגים עשויים יריעה לא עבה מאוד, אשר יכולה להיקרע אם תוקם על משטח מלא באבנים או קוצים. לכן, מומלץ לנקות היטב את המשטח עליו תוקם הבריכה ואפילו להגדיל לעשות ולהניח יריעת חוצץ בין הבריכה למשטח. 

הקימו את הבריכה בסמוך לנקודת חשמל אבל במרחק העולה על 3 מטר ולפתח ניקוז

למרבית הבריכות יהיו מחוברים משאבה ומסנן ולפעמים אפילו מכשירים חשמליים נוספים. לכן, רצוי להקים את הבריכה כך שיש גישה ישירה לחשמל להימנע ממתיחת כבלים מאריכים לאורך הגינה. אופציה זו לא נוחה, פוגעת בפן האסתטי של הגינה שלכם והכי חשוב מסוכנת ומהווה מכשול. בנוסף, סמיכות לפתח ניקוז תקל עליכם את פעולת ריקון הבריכה או החלפת מים, אמנם פעולה זו לא קוראת בתדירות גבוהה ולכן זהו לא עניין מחייב, אך בשעת הצורך בהחלט תהיה נוחה יותר.

הימנעו מחפצים חדים

כפי שהסברנו מעלה, הבריכה עשויה יריעה אשר עלולה להיקרע במידה ולא משתמשים בה בהתאם. רחצה בבריכה עם חפצים או צעצועים חדים יאיימו על שלמות הבריכה שלכם ועל הרצון שלכם להשתמש בה לאורך זמן.

כיסוי לבריכה

כיסוי לבריכה מומלץ לכל בריכה שלא מרוקנים בסוף היום, הכיסוי שומר על הבריכה נקייה לאורך זמן, שומר על החום שלה, מונע התאדות של מי הבריכה ומונע מהכימיקלים אשר משמשים לתחזוקת הבריכה להתאדות. במידה ותשאירו את הבריכה עומדת גם בעונת החורף כיסוי ימנע ממי הבריכה לעלות על גדותיהם. בנוסף קיימים היום בשוק כיסויי בריכה בטיחותיים אשר מונעים טביעה. תוכלו למצוא מידע נוסף על כיסויים במאמר הזה.

בטיחות בבריכה

כמו בכל בריכה גם בבריכות קלות להקמה כמו בריכה מתנפחת או בריכה על עמודים קיימת לצערנו סכנת טביעה או כניסה שלא ברשות או השגחה. פעולה פשוטה שיכולה להציל חיים היא הוצאת הסולם כאשר הבריכה לא בשימוש. אך על מנת למנוע לחלוטין מצבים אלו וודאו כי הבריכה שלכם מגודרת, נעולה, מכוסה או כל אמצעי אחר, באופן כזה שבאמת מונע כניסה לא מפוקחת.

הקפידו על תחזוקה הולמת

יש שיחשבו שמכיוון שהבריכה היא בריכה קלה ולא בריכה קבועה או בנוייה אין צורך לתחזק אותה אלא רק למלא בה מים. הנחה זו היא טעות. מים עומדים, הם מים עומדים בין אם הם בבריכת בטון, פיברגלס או בריכה תעשייתית ובין אם הם נמצאים בבריכה מתנפחת או בריכת עמודים. כנ”ל לגבי לכלוך שמגיע לתוך המים יחד עם הרוחצים, המים מאבדים מאיכותם לא משנה באיזה סוג בריכה מדובר. לכן, יש צורך לתחזק את הבריכה באמצעות מערכת סינון וכימיקלים או מלחים על מנת לשמור על המים נקיים ובטוחים לרחצה. מידע נוסף על תחזוקת בריכה ועל שירותי תחזוקה תוכלו למצוא כאן.

ריקון הבריכה

במידה ותרצו לרוקן את הבריכה בתום עונת הרחצה עשו זאת באופן מבוקר כך שהגינה שלכם לא תוצף. השתמשו בצינור או משאבה על מנת לבצע את הפעולה באופן מיטבי כך שלא יעשה נזק.

קיפול ואחסון בריכה

לאחר ריקון המים יש לייבש את הבריכה היטב בצל, על מנת שהשמש לא תזיק ליריעת הבריכה. כאשר הבריכה יבשה לחלוטין מומלץ לפזר טלק בכמות נדיבה על מנת שבמידה ונותרה איזושהי רטיבות היא תספג בטלק ולא יווצר עובש בבריכה. יש לקפל את הבריכה ולאחסן אותה ואת המכשירים הנלווים והכימיקלים במקום סגור ויבש, עד עונת הרחצה הבאה.

מקווים כי הטיפים יעזרו לכם להפיק את המירב מהבריכה שלכם ולהנות ממנה לאורך זמן, לרכישת בריכה או כל התייעצות מקצועית בנושא נשמח אם תפנו אלינו בלוקספול לקבלת מענה מקצועי.