מהו התהליך הבירוקרטי של בניית בריכה

בין אם מדובר בשחייה יומית, אירוח חברים ומשפחה, או בהתרעננות במי הבריכה הקרירים ביום קיץ חם (ויש לנו ימים רבים כאלה!), אין ספק שבריכת שחייה פרטית היא אטרקציה מאוד מבוקשת בקרב הציבור הישראלי. מעבר לכך שבריכות שחייה פרטיות מהוות הנאה גדולה גם למבוגרים וגם לצעירים שבנינו, הן גם משדרגות משמעותית את נראות החצר שלנו, ומעניקות לנו את החוויה הקיצית המושלמת בפרטיות ביתנו. יחד עם זאת, רגע לפני שאתם מתחילים לבחור את עיצוב הבריכה, חשוב ואף הכרחי להתייעץ עם מומחים בתחום כדי להבין במה זה כרוך, מהן העלויות, איזו סוג בריכה מתאימה לגינה שלכם, ומהי הבירוקרטיה הנדרשת להיתר בנייה (שגם תקבע לכם האם בכלל אתם רשאים לבנות בריכה בגינה שלכם!).

אז מהו התהליך הבירוקרטי של בניית בריכה בגינה שלכם?

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך זה קודם כל לקבל היתר בנייה לבריכה פרטית, ולשם כך עליכם לפנות לרשות המקומית ולהבין מהן הדרישות. לאחר שעשיתם זאת, צריך לתכנן תוכנית בנייה מדויקת הדורשת:
מהנדס- שיחשב באופן מדויק את העומסים ואת חוזק הבריכה במטרה להבטיח את הבטיחות של המבנה.
אדריכל- שתפקידו הוא לתכנן את עיצוב כל שטח הבריכה בחלל הגינה הפרטית שלכם.
יועץ בטיחות- שישגיח שתוכנית הבנייה אכן עומדת בתקנים של הרשות המקומית ובדגש על סביבת הבריכה, גידור האזור, והתקנת החשמל באזור (הן מבחינת מרחק והן מבחינת מתח), ועוד.
רק לאחר הגשת התוכנית לרשות המקומית וקבלת היתר בנייה ניתן להתחיל בתהליך הבנייה עצמו.

במה כרוך תהליך הבנייה של בריכת שחיית פרטי בגינה שלכם?

ובכן, תהליך הבנייה מותאם לסוג הבריכה שתבחרו, ובימינו סוגי הבריכות המומלצות ביותר הן:
בריכות בטון בריכות שנבנות בתוך האדמה ונועדו לעמוד בעומסי מים כבדים ובעומסי לחץ גדולים, הן מבחינת משקל האדמה מחוץ לבריכה, והן מבחינת משקל המים הממלאים את הבריכה. תהליך הבנייה של בריכות מסוג זה הוא המורכב ביותר והוא כולל: חפירת הבריכה, קדיחת כלונסאות, הכנת תשתיות לביוב וחשמל, בניית קונסטרוקציית עץ וברזל, יציקת בטון רזה, התקנת צנרת, יציקת הבטון , בדיקת הצפה לבריכה, גימור וחיפוי. למרות שהעלות שלהן היא גבוהה משמעותית ביחס לסוגי הבריכות האחרות, הן נחשבות למומלצות במיוחד בזכות העמידות הגבוהה שלהן והיכולת לעצב את הבריכה בהתאמה אישית.


בריכות מתועשות אלו בריכות הבנויות משילוב של בטון ויריעות עמידות, והן נחשבות לסוג הבריכות המומלץ ביותר מכיוון שמצד אחד הן מעניקות את העמידות הגבוהה שיש לבטון להציע, ומצד שני הן קלות יותר לבנייה ובעלות נמוכה יותר. תהליך הבנייה של בריכות מתועשות כולל: חפירת נפח הבריכה, פינוי פסולת ויישור הקרקע ,בניית הקונסטרוקציה בהתאם לעיצוב ולמידות, התקנה של פח מגולוון, הכנת רצפת הבריכה לקראת יציקת הבטון, חיזוק המבנה עםמוטות ברזל וניילון, יציקת הרצפה מבטון רזה, התקנת חיזוקים ותמיכות, התקנת תשתיות ומערכות שונות ,ציפוי הבריכה ב-PVC (לשיקולכם!), בדיקת הצפה, ומילוי הבריכה.


בריכות פיברגלאס בריכות אלו עשויות ממעטפת פיברגלס מחוזקת, והן מיוצרות במפעל בתבנית ייעודית קבועה ונשלחות לאתר בחתיכה אחת. מעבר לכך שהן קלות משקל והעלות שלהן יחסית נמוכה, ניתן גם להתקין אותן בשתי דרכים: הטמנה באדמה, או על פני השטח (כולל על גגות). הבנייה שלהן כוללת: חפירת נפח הבריכה (אך ורק במידה ואתם מעוניינים בהטמנת הבריכה), פינוי פסולת ויישור הקרקע, התקנת תשתיות צנרת וחשמל, הנחת תבנית הבריכה, מילוי החלל סביב תבנית הבריכה והנחת יסודות תומכים, חיפוי הבריכה, גידור האזור, ומילוי הבריכה במים (חומרי טיהור חובה!)

ראו עוד: בניית בריכות שחייה ביתית