עיצוב בריכות שחיה- המדריך המלא!

הידעתם כי בישראל ישנן 60,000 בריכות פרטיות רשומות אשר נבנו כחוק ובעלות היתרים מתאימים? הידעתם כי מעל 20,000 מתוכן נבנו בחמש השנים האחרונות? 

הנתון המדהים הזה מלמד אותנו כי בריכות אינן נחלתם של המעמד הגבוה בלבד וכי בחודשי הקיץ החמים רובנו היינו שמחים ליהנות מטבילה בבריכה הפרטית שלנו.

אם אתם מזדהים עם התחושה וחשקה נפשכם בבריכת שחייה פרטית, ראו את המאמר הזה כחובת קריאה!

פרמטרים שיש לקחת בחשבון כשצוללים לתכנון בריכה- 

אישורים- הקמת בריכה בנויה מצריכה אישורי בניה ועמידה בתקנים והחוקים של הרשות המקומית בה אתם מתכוונים לבנות את הבריכה שלכם. קחו בחשבון במרבית הפעמים הנפקת אישור לבריכה פרטית לוקח מספר חודשים ועד שנה וחצי שנתיים.

אופי הבית, המגרש והבריכה- לרוב נוהגים לחשוב על לחשוב על הבריכה ובכללי על חוץ הבית כהמשך ישיר לזרימה ואופי הבית. בחרו בעיצוב אשר ישקף את אופייכם ויענה על הצרכים שלכם. 

תקציב- תקציב הוא אחד הפרמטרים שכדאי לדון בו תחילה. לא תרצו לעצב בריכה ואז לגלות שהיא חורגת מהתקציב שהקצבתם עבורה. על עלויות בריכות שחיה תוכלו לקרוא בהרחבה במאמר שלנו ״מחיר לבריכות שחיה״.

מי משתמש בבריכה- האם הבריכה מיועדת לילדים קטנים? במקרה זה אולי ,תתאים שכשוכית או בריכה קטנה או נמוכה יותר.  האם הבריכה מיועדת לאימוני שחייה? אולי תרצו בריכה ללא פיתולים חדים בצורת מלבן סטנדרטית או ללכת לכיוון בריכת זרמים על מנת לקבל התנגדות ואתגר. האם הבריכה צריכה להיות אינטימית או להפך נועדה כדי לארח. ייעודה של הבריכה משפיע מאוד על המשך התכנון ולכן יש להגדירו מראש במקרים רבים יש כאלו שמקימים בריכה בשביל הבריאות.

נגישות- כניסה ויציאה נוחה מן הבריכה אולי נשמע משהו שולי. אך אם חלילה נדרש פינוי או הוצאה של אדם מן המים במהירות כניסה הפרט ה”שולי” הזה יכול להוות את ההבדל. כמו כן במידה ויש ילדים בבית וודאו שניתן לראות את הבריכה בבירור כך שגם אם אינכם בתוך המים תוכלו לראותם בקו ראיה ישיר וכמובן לשים לב אם מישהו נפל לבריכה. בנוסף במידה ויש בבית אנשים מבוגרים או ילדים קטנים מומלץ להתקין מעקה בירידה לבריכה. 

עומק- עומק הוא נגזרת ישירה של הפרמטר הקודם- מי משתמש בבריכה. בריכות סטנדרטיות לרוב יהיו בעלות שיפוע קל – הן יתחילו לרוב בגובה של 80-90 סנטימטרים ויעמיקו לאט לאט עד לעומק העמוק ביותר- מומלץ כי עומק זה לא יקשה על הרוחצים לעמוד במים כאשר הראש מחוץ למים והשיפוע לא יעלה על 5%. בבריכות משחק לפעוטות וילדים העומק ההתחלתי יהיה בין 20-30 סנטימטרים ויגיעו למקסימום עומק של 50 סנטימטרים. בריכות המשמשות לאימוני שחייה יהיו על פי רוב בעומק אחיד של מטר ועשרים סנטימטרים ויהיו ארוכות מ 12 מטרים אורך.

גודל- גודל הבריכה תלוי מאוד בשימוש שתרצו לעשות בה וגם בעיצוב הגינה כולה, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות- האם תרצו שהבריכה תהיה החלק המרכזי ביותר בגינה, או האם  תרצו לחלק את הגינה למספר שימושים? למשל- פינת ישיבה, מטבח חוץ  ובנוסף בריכה? האם תרצו לארח בבריכה כמות אנשים גדולה בתדירות גבוהה? האם בכלל תרצו בריכת נוי? 

צורה- הצורה הסטנדרטית של בריכות שחייה פרטיות היא צורת מלבן, היא נוחה לשחייה וגם לרביצה. אולם, היום ניתן למצוא בריכות בשלל צורות שונות, מעוגלות יותר, בצורת גל, ואפילו בצורת לב או גיטרה. תוכלו לעצב כמעט כל צורה העולה על רוחכם. 

מדרך רגל-  מדרך רגל הוא מעיין מדרגה קטנה בתוך הבריכה, מטרתה היא לאפשר לרוחצים בבריכה לנוח. מדרך רגל יהיה בדרך כלל בין 15- 25 סנטימטרים. המדרגה אינה מפריעה לשחיה בבריכה כלל רק מאפשרת מנוחה במידת הצורך.

תאורה- מלבד הפן הפרקטי, תאורה לבריכה תורמת רבות לעיצוב אווירה ואחראית במידה רבה לתחשות שתרגישו כאשר תראו או תכנסו לבריכה לאחר שקיעת השמש, חשבו על איזו אווירה הייתם רוצים ליצור בבריכה ומחוצה לה וגם האם תרצו תאורה חסכונית אשר דורשת תחזוקה מעטה, או האם זה בכלל לא שיקול עבורכם. 

סוג הבריכה- בהנחה שאתם מעוניינים בבריכה בנויה קבועה ולא בבריכה בבניה קלה, ישנם שלושה סוגי בריכות נפוצים- 

  • בריכת פיברגלס- בריכות פיברגלס עמידות מאוד וזולות באופן יחסי לשני הסוגים האחרים. המחיר האטרקטיבי הופך את בריכות פיברגלס לפופולריות מאוד. הבריכה מגיעה מוכנה וניתן לבחור מבין מגוון גדלים וצורות. 
  • בריכה מתועשת- בריכה מתועשת היא בריכת קונסטרוקציה שעליה נמתחות יריעות ויניל גמישות ועמידות מאוד. הבריכה נבנית בהתאמה אישית לחלוטין לפי בחירת הלקוח. מבחינת המחיר היא ממוקמת היטב באמצע בין בריכת פיברגלס לבריכת בטון.
  • בריכת בטון- בריכת בטון היא אמנם הבריכה היקרה ביותר אך גם היוקרתית ביותר- היא מעוצבת בהתאמה אישית ועמידה כך שתשמש אתכם לאורך שנים רבות. 

תחזוקה- בין אם מדובר בבריכה בבניה קלה, בריכת נוי , בריכה ציבורית או פרטית, כולן זקוקות לתחזוקה על מנת להפיק מהן את המירב – הנאה לאורך שנים. חשוב לקחת בחשבון כי תחזוקה של הבריכה ושמירה על מים בטוחים לרחצה, דורשת הקדשת זמן של חצי שעה בשבוע לערך. 

גימורים- אם תשמעו את המשפט “וואו איזה גימורים” דעו כי עשיתם עבודה טובה בתשומת לב לפרטים. אולי השקעתם בחיפוי מיוחד לבריכה- שיש, אבן, טיח או אפילו זכוכית. אולי התאמתם את הפלסטיק של פנסי התאורה בבריכה לצבע הפסיפס, אולי השתמשתם באבני טופינג ואולי פשוט שכרתם מקצוענים שבנו עבורכם את הבריכה בצורה הכי מקצועית שניתן.

משטח סביב הבריכה- משטח סביב הבריכה לרוב יהיה בנוי ריצוף קרמיקה נגד החלקה או דק עץ.  לפני בחירת הריצוף שימו לב לחומרים, האם הם צריכים תחזוקה, האם הם יחזיקו מעמד שנים בסביבה רטובה, האם הם אכן מונעים החלקה ועוד. 

חימוםחישבו האם תרצו ליהנות בבריכה רק בעונת הקיץ או לאורך כל השנה. ניתן לחמם את המים במגוון דרכים על מנת לשחות בבריכה גם בחודשי החורף וגם לאחר שקיעת השמש.

כיסוי בריכה כיסוי בריכה פשוט ישמור על הבריכה נקייה לאורך זמן וימנע את התאדות המים, אך ישנם כיסויים אשר יוכלו למנוע כניסה לבריכה ואפילו כיסויים שיכסו את הבריכה כאשר היא לא בשימוש כך שתהווה המשך ישיר של הגינה. כך מתאפשר ניצול מירבי של החלל. חלק מהכיסויים יצטרכו להיות חלק מן התכנון המקדים ולכן חשוב לדעת מראש באיזה כיסוי תרצו להשתמש.

בטיחות בריכה, כמו כל מים עמוקים יכולה להוות סכנה. במיוחד אם יש ילדים קטנים בבית מומלץ להצטייד בכיסוי בריכה מגן מפני טביעה או כניסה לא רצויה ואפילו גידור הבריכה עם מנעול ומערכת התראה. שוק הבריכות ואביזרי הבריכות מציע מגוון אמצעים לשמירה על בטיחות מירבית. 

בניית בריכה שחייה פרטית, כזו שתענה על הציפיות, תהיה בטוחה, עמידה לאורך שנים ובעלת גימורים יפהפיים, מצריכה תכנון שקדני מקדים וביצוע על ידי מומחים בעלי ניסיון.

לכל שאלה, פניה או התייעצות פנו אלינו בלוקספול ונשמח לתת לכם שירות אדיב ומקצועי

לקבלת הצעת מחיר ללא עלות- מלאו את הטופס

2024 © לוקספול שירותי בריכות | בנייה ותחזוקת בריכות שחייה | בריכות פיברגלס, מתועשות ובטון