תיקון רמת PH בבריכה

רמת PH היא עניין שמטריד המון בעלי בריכות פרטיות, אך אין צורך להיות מוטרדים, כל התהליך- מבדיקה ועד תיקון נעשה בקלות מאוד אם רק יודעים כיצד.

מהי בעצם רמת ה-PH שבעלי בריכות מדברים עליה?

רמתה- PH פירושה רמת חומציות המים. 

טווח ה- PH המומלץ בבריכת שחיה, פרטית או ציבורית נע בין הערכים 7.2-7.6. 

רמת  PH נמוכה עלולה להיווצר בעקבות הימצאותם של כימיקלים או חומרים שונים בבריכה. כמו כן, כאשר נמצאת הבריכה בחוץ- באוויר הפתוח, מירב הסיכויים כי יגיעו אליה אבק וחלקיקי לכלוך נוספים אשר נישאים באוויר. רמת PH נמוכה עלולה לגרום לגירויים בעור ובעיניים ואילו רמה גבוה של PH תגרום למים להפוך עכורים.

כמובן בבריכת שחייה פרטית או ציבורית קיימים כימיקלים נוספים אשר חיוניים מאוד לשמירת איכות המים. שמירת רמת PH מאוזנת ומדויקת תביא לכך שכימיקלים אלו יפעלו באפקטיביות מקסימלית.

נוכל להבין מה מצב המים בבריכה שלנו על ידי ביצוע בדיקה פשוטה ומהירה ובמידת הצורך, להעלות את רמת החומציות אם היא נמצאה קטנה מ 7.2 או להוריד את רמת החומציות אם נמצאה גבוהה מ 7.6.

ישנן מספר דרכים לבצע את בדיקת ערכי ה PH

בקר אוטומטי לחיטוי וכימיקלים- במידה ורכשתם בקר חיטוי לא תצטרכו לדאוג כלל לרמת חומציות המים. הבקר האוטומטי מבצע עבורכם את כל הפעולות באוטומציה מלאה ומדויקת, ואף שומר על מי הבריכה שלכם מאוזנים תמיד. ניתן גם לבחור באופציה של הפעלה ידנית בה הבקר בודק את מצב המים אך הוספת כימיקלים למים מתבצעת באופן ידני. עדיין ההמלצה תהיה לבדוק את רמת החומציות אחת לשבוע רק כדי לוודא כי אין תקלה בבקר עצמו.

בדיקה ידנית בעזרת טבליות- בדיקה ידנית מתבצעת לרוב בעזרת מחסנית וטבליות למדידת רמת החומציות ורמת הכלור במים. לפני ביצוע הדגימה ננקה את המחסנית בעזרת מברשת ומים. לאחר מכן נמלא את המחסנית מים ממי הבריכה ונשים טבלית בדיקה אחת PHENOL RED בעמודת הבדיקה השקופה של PH  ולאחר מכן נשים טבלית בדיקה אחת נוספת DPD1 ירוקה בעמודת הבדיקה השקופה של הכלור CL, נסגור את המכסה וננער היטב. לאחר הניעור נניח את המחסנית ונצפה בצבע המים המתקבל ונשווה אותו לצבעים של הרמות השונות בכל חומר. כך נוכל לדעת מהי הרמה הנוכחית של החומרים במים. בסיום יש לשוב ולנקות את המחסנית עם מים ומברשת (ללא סבון).

בבדיקת מקלונים פשוטה ומהירה- טובלים מקלון אחד במים למשך כ- 15 שניות, מוציאים ומצמידים לגב קופסת המקלונים, המקל יצבע על פי רמת חומציות המים והערך המתאים לצבע יופיע על גבי הקופסא, כך יוכל בעל הבריכה לדעת את רמת חומציות המים ולהשתמש בהתאמה בחומרים הבאים:

סודיום- להעלאת PH 

אופן השימוש- יש לפזר את הנוזלים בבריכה בזמן שהמשאבה כבויה ולהשאיר אותה כבויה ל 24 שעות כיוון שסודיום בריכוז גבוה עלול לשבש את עבודת הבקרים של בריכה בעלת מערכת אוטומטית. רק לאחר מכן להפעיל את המשאבה ל 12 שעות.

במידה ורמת ה PH במים נעה בין 7.0- 7.2 נוסיף 5 גרם על כל 1 קוב מים.

במידה ורמת ה PH במים נעה בין 6.6- 7.0 נוסיף 8 גרם על כל 1 קוב מים.
חשוב לציין כי אין לשחות בבריכה למשך 48 שעות ועד לקבלת תוצאה מספקת של רמת PH.

חומצת מלח- להורדת PH 

אופן השימוש- במידה ורמת החומציות בבריכה גבוהה מ 7.6 יש להוסיף למים חומצת מלח במינונים קטנים ולהפעיל את המשאבה ל 12 שעות בהן אסור לרחוץ בבריכה. לאחר 12 שעות, יש למדוד את רמת החומציות פעם נוספת ולחזור על הפעולה במידת הצורך עד להגעה לטווח הערכים 7.2-7.6 – כלומר רמה מאוזנת. יש לשים לב במיוחד בבריכות עם רובה רגילה ולא רובה אפוקסית לפזר את החומר במרכז הבריכה, לא צמוד לקירות ולא לשפוך בנקודה אחת כיוון ששפיכה למקום אחד בקרבת הרובה עלולה להזיק לה.

לכל שאלה, יעוץ או שירותי תחזוקת בריכה- אנו בלוקספול נשמח לעמוד לשירותכם.