רעיונות לעיצוב הגינה

הגינה שלנו היא חלק בלתי נפרד מהבית ויש שאומרים אפילו חשובה יותר- גינה היא הדבר הראשון שרואים כשנכנסים אליכם הביתה ובדרך כלל גם המקום האחרון שיושבים בו לעת סיום. ככה שהיא גם מהווה רושם ראשוני (שאין שני לו!) וגם הזיכרון הטרי האחרון שישב בראש של מי שהיה אצלכם וכרגע הלך. ולא רק על מנת להרשים אורחים, חצר מטופחת בדיוק לפי טעמכם פשוט עושה נחת ושמחה בלב ומקום שכיף לבלות בו לבד או עם המשפחה. 

בדיוק מהסיבה הזו החלטנו לחשוב עבורכם על מספר רעיונות לעיצוב הגינה- כך שבמידה ועוד אין לכם את גינת חלומותיכם תוכלו לשאוב השראה:

פינת ישיבה וריהוט גן

ריהוט גן ופינות ישיבה יכולות להיות דקורטיביות ויפות אפילו יותר מהסלון, הן משדרגות את מראה הגינה ומוסיפות נוחות ואווירה. מלבד יופי וסגנון העיצוב, יש לקחת בחשבון את החומרים מהם עשוי ריהוט הגן ולהתחשב בעובדה כי ריהוט גן בשונה מריהוט פנים, חשוף לנזקי מזג אוויר במשך כל השנה, שמש,גשם, אבק, רוחות ועוד. על רוב ריהוט גן מכל חומר כמעט יזדקק לתחזוקה נכונה על מנת לשמור על איכות ומראה הרהיטים לאורך שנים.

קיימים בשוק מגוון רחב של רהיטי גן המתאים לכל סגנון, ריהוט אלומיניום הדורש תחזוקה מועטה מאוד, ריהוט עץ אשר יזדקק לשימון אחת לכמה חודשים, ריהוט ראטן או דמוי ועוד מגוון סוגי חומרים, כמו כן, ישנו מגוון רחב במוצרים עצמם-  פינות ישיבה, שולחנות וכיסאות בר, מיטות שיזוף ופינות רביצה למנוחה לצד הבריכה ועוד. 

בריכה

הדובדבן שבקצפת! זו שיכולה להקפיץ את רמת החצר שלכם גם אם אין את כל השאר. בריכה פרטית בחצר היא חלומם של רבים בשנים האחרונות ניתן לראות עוד ועוד בריכות פרטיות. כיום בריכות פרטיות מוקמות במספר וריאציות וניתן להקים בריכה פרטית גם בתקציב נמוך. זו לא טעות, בריכת שחייה פרטית אצלכם בחצר היא חלום- בר השגה! בריכה פרטית משלכם תסב לכם הנאה מירבית, בין אם אתם לבד או עם הילדים היא תסב לכם הנאה מרובה, בעזרת אמצעי לחימום בריכות תוכלו להנות ממנה לאורך  כל השנה, ובנוסף לכל, בריכה פרטית תעלה את ערך הנכס שלכם.

צמחיה וגינון

צמחיה וגינון תורמים רבות לעיצוב הבית והגינה שלכם, מוסיפים יופי טבעי, ירוק, מנקים את האוויר ומוסיפים חיות. בתחילה אולי תרצו לבחור בצמחים עמידים יותר, רב עונתיים, ובהמשך תוכלו להוסיף.

בעת בחירת צמחים לגינה שלכם חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים- תנאי אקלים, תאורה, גודל הגינה, ורמת אחזקה. תוכלו להתייעץ עם המשתלה בה אתם רוכשים את הצמחים אילו מהצמחים טובים ביותר עבורכם, הן מבחינת ניסיון עם גידול צמחייה והן מבחינת האקלים של מקום מגוריכם.

כמו כן, כולנו יודעים כמה צמחים בבית ובגינה תורמים לסביבה דרך תהליך הנקרא פוטוסינתזה – בתהליך זה הצמחים סופגים פחמן דו חמצני ופולטים חמצן, כך בעצם הצמחים מנקים עבורנו את האוויר שכולנו נושמים. 

אנשים אשר מגדלים צמחים בביתם ובגינתם מדווחים על שיפור ניכר בבריאות ככל הנראה מניקוי האוויר וגם בפן הנפשי, השלווה והיופי שמוסיפים הצמחים לכל מקום בו הם נמצאים. 

ג’קוזי וספא

אם ברצונכם להביא את תחושת הספא אליכם הביתה תוכלו לעשות זאת בעזרת סאונה או ג’קוזי ולהפוך את הגינה שלכם למפנקת במיוחד. 

סאונות משמשות ככלי להאצת תהליך ההזעה בגוף. לתהליך ההזעה ישנה חשיבות עליונה בניקיון רעלים אשר הצטברו בשכבות העמוקות יותר בגופינו. בנוסף, השהייה בסאונה מרגיעה, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. 

ג’קוזי הוא כלי נוסף להפיג מתחים, להרפות שרירים ולהתפנק ממש אצלכם בבית. כמו כן ג’קוזי מומלץ מאוד להקלה בכאבי פרקים, הורדת לחץ דם, שיפור איכות השינה ועוד.

מטבח חוץ

עמדת מנגל היא משהו אשר טבוע עמוק באופי הישראלי, אך מטבחי חוץ הופכים לאט לאט לנפוצים יותר ויותר בקרב אוהבי האירוח והשהייה בחוץ.

מטבחים לגינה כוללים בדרך כלל את עמדת המנגל, כיור, מקרר קטן, משטח עבודה ולפעמים גם טאבון. היום מומלץ לקחת בחשבון את האופציה למטבח חוץ כבר בשלב תכנון הבית על מנת לדאוג לתשתיות מתאימות. חשוב לקחת בחשבון בעת התכנון את גודל הגינה כמובן ואת הצורך שלכם, האם אתם מארחים הרבה או שהשימוש הוא עבורכם בלבד ועוד פרמטרים כמו איכות ועמידות החומרים מהם עשוי המטבח על מנת שתוכלו ליהנות מהם לאורך שנים. 

תאורה

תאורה היא כלי חשוב מאוד ביצירת אווירה ופרקטיות, בתאורת חוץ נהוג לשלב בין כמה סוגים שונים של סוגי תאורה על מנת ליצור נוחות ויופי מירביים. 

תאורה פונקציונלית היא תאורה שימושית, הנמצאת לדוגמא צמוד למחסן, לאורך שביל גישה או מעל פינת הישיבה והמנגל, סוג נוסף של תאורה הוא התאורה הדקורטיבית, ניתן לראות אותה בעקיר בצבעים של ירוק, כחול וצהוב והן מוצבות על פי רוב ממש בצמוד או בתוך השיחים והצמחים בגינה שלכם ויוצרות מראה מרשים של גינה מטופחת ואווירה יוקרתית של מקום מושקע מאוד.

מוזיקה

כלי נוסף שתמיד מנעים את האווירה הוא שימוש במוזיקה וכיום יש מגוון פתרונות על מנת לשמוע מוזיקה באיכות אצלכם בגינה. בבחירת רמקולים או מערכת שמע קחו בחשבון כמובן את העובדה שהמערכת והרמקולים חשופים לנזקי מזג האוויר ועליהם להיות אטומים ומוגנים. כיום יש מגוון רחב של מוצרים הנותנים פתרונות לבעיה זו ואפילו ישנם רמקולים שממש מוסבים בגינה ונראים כמו סלע או צמח ובכך מתמזגים עם הנוף של הגינה שלכם. 

מקווים שעזרנו לכם לחשוב על רעיונות לגינה המדהימה שלכם! השראה נוספת כמובן ניתן למצוא באתרי אינטרנט כמו פינטרסט למשל. 

לכל שאלה, ייעוץ והכוונה תוכלו לפנות לצוות המקצוענים של לוקספול למענה אדיב ומקצועי!